Michael en Martine

Recensie Michael en Martine

Zondag 17 mei 2015, niet zomaar een zondag. 's-Avonds liggend op de bank met een lekker wijntje en een zak chips kijkend naar Obese op RTL4.

18-12-2015 17:00

Zondag 17 mei 2015, niet zomaar een zondag. 's-Avonds liggend op de bank met een lekker wijntje en een zak chips kijkend naar Obese op RTL4.

Herkenning bij het verhaal van een van de deelnemers. Samengevat: thuiskomen, op de bank ploffen, futloos, geen conditie, onregelmatig eten (niet eens zo zeer verkeerde maaltijden) enz. enz. Maar gelukkig nog niet zo dik als de kandidaat.

Het herkennen is één, er naar handelen is wat anders. Op internet gezocht naar de mogelijkheden in Lelystad en uitgekomen bij PT Monique Timmer. Een kennismakingsgesprek was snel gemaakt.

Na het uitleggen van de mogelijkheden vooral ook gesproken over mijn doelen die ik dan wil behalen. En natuurlijk vooral benaderen dat er met van alles en nog wat rekening moet worden gehouden. Ik wil gewoon blijven BBQ-en, geen probleem zei Monique. Vlees is zelfs goed voor je. En in het weekend wil ik gewoon een wijntje en biertje kunnen drinken, geen probleem zei Monique. Wanneer je je eetpatroon aanpast naar meer regelmaat is dat allemaal mogelijk. En ik heb wat lichamelijke ongemakken dus kan wellicht niet alle oefeningen uitvoeren. Oké zei Monique dan houden we daar rekening mee en verzinnen we andere oefeningen die je wel kan doen. En ik ben ZZP-er dus kan niet makkelijk trainingen inplannen. Dat was een probleem want zo zei Monique, verzetten kan wel maar afzeggen kan niet. Als je de keuze maakt om je doelen te realiseren dan hoort daar ook een planning bij. Oef dacht ik dat wordt een challenge.

Na kort beraad besloten aan de slag te gaan en zo kwam het er van dat ik zaterdag 23 mei een assessment kon doen. Kijken wat ik maximaal kon doen aan kracht en uithouding, gewicht, vet en spieren meten, omvang van borst, buik, heupen, benen en armen werden vastgelegd en het voedingsplan werd gemaakt.

Mijn doelen:
1. Fitter worden
2. Sterker worden
3. Een betere work/life balance creëren
En als dat gepaard gaat met gewichtsafname dan is dat mooi meegenomen

Het strijdplan: drie keer per week een uur PT en 6 maaltijden per dag met een juiste verhouding vet, koolhydraten en eiwitten.

We zijn nu een half jaar verder, heb geen training afgezegd (slechts sporadisch een training in overleg verzet), ben 22 kilo vet kwijt, heb 4 kilo spiermassa erbij gekregen, heb het eetpatroon omarmd (ja ja ik heb nu zelfs trek als ik zonder ontbijt van huis ben gegaan), ben 15 cm omvang bij mijn borst kwijt, 15,5 cm bij mijn buik, 6 cm op mijn heupen en mijn benen en armen zijn 3 a 4 cm dunner.

Ik sprint de trappen op, voel me fitter dan ik me kon herinneren, til met gemak de zwaarste tassen en dozen op en heb zeer zeker weer een juiste balans gevonden tussen werk en privé.

En het mooiste is dat ik dit traject samen met Martine heb kunnen doen die net zulke goede resultaten heeft geboekt.

Lieve Monique, ik heb je gehaat, vervloekt en in gedachte de ergste dingen aangedaan. Maar wat ben ik je dankbaar voor jouw begeleiding, jouw geduld, de telkens variërende oefeningen en ook de humor door oa. jouw foute tellingen.

Ik wens je hele fijne feestdagen en een fantastisch 2016 waarin we in ieder geval de eerste 6 maanden, zei het in een lagere frequentie, samen de puntjes op de i gaan zetten.

Tot zo bij de kerstborrel!

Michael en Martine